Selçuklu Fen Lisesi Eğitim, Ulaşım ve Konaklama Hakkında Ayrıntılı Bilgiler

Konya merkezdeki üç Fen Lisesi’nden biri olan Selçuklu Fen Lisesi, eğitim-öğretim hayatına 2016 yılında başladı. Henüz mezun vermemiş olması, başarıları hakkında yeterince bilgi sahibi olmamamıza neden oluyor.

Kardeşim 2018 yılında lise tercihleri yapacağında, yeni gelen sistem kafamızı çok karıştırmıştı. Nitelikli okulların sayısı azdı ve bir önceki seneye göre sınav soruları çok zor sorulmuştu. Sınava giren öğrencilerin puanları da bekledikleri gibi gelmemişti.

Konya’nın geçtiğimiz senelere kadar tek Fen Lisesi olan ve başarıları herkes tarafından bilinen Meram Fen Lisesi tabii ki herkesin ilk tercihlerindendi. Ama alım sayısı sınırlıydı ve puanı yüksek olan öğrencilerin hepsini alabilme gibi bir ihtimali yoktu.

Bununla birlikte, diğer seçenekleri gözden geçirmeye başladık.

Kardeşimin yüzdelik dilimi 2’ydi ve Meram Fen Lisesi dışındaki seçenekleri şu şekilde belirledik;

1. Selçuklu Fen Lisesi (Çok takdir ediliyor ve ilerleyeceğine kesin gözüyle bakılıyordu.)
  2. Meram Anadolu Lisesi (Yıllardır Konya’nın en iyi Anadolu Liselerinden biriydi, eğitimi tartışmasız kaliteliydi.)

Yukarıda da bahsettiğim gibi henüz mezun vermediği için, Selçuklu Fen Lisesi hakkında soru işaretlerimiz vardı aslında. Meram Anadolu Lisesi hakkında ise çok fazla bilgi sahibiydik. Yaptığımız araştırmalar sonucu, Selçuklu Fen Lisesi’ni önce yazmaya karar verdik. Çünkü gerçekten yeni açılmış bir Fen Lisesi için, fazlasıyla güzel yoruma sahipti.

Tercih sonuçları açıklandı ve kardeşim Selçuklu Fen Lisesi’ni kazandı. Şimdi 2.sınıfa geçti, sizlere okuduğu 1 yıl boyunca okulu hakkındaki düşüncelerini aktaracağım. En azından bizim gibi ikilemde kalanlar için güzel bir kaynak olabileceğine inanıyorum.

Selçuklu Fen Lisesi Konum ve Ulaşım

Konum için tıklayın.

Okul, konumu itibariyle, şehir trafiği ve gürültüden uzak bir yerde bulunuyor. Ben ilk gittiğimde rüzgarı beni çok şaşırtmıştı. Etrafında fazla yerleşimin olmaması nedeniyle, Konya’nın sert havası birden yüzünüze vuruyor.

Adres:

Kosova Mah. Tepealan Sok. No:1 Selçuklu/KONYA

Toplu Ulaşım:

Okulun direk önüne kadar gelen belediye otobüsü veya dolmuş yok ne yazık ki şimdilik. 2019 yılı içerisinde geleceği söyleniyor ama kesin bir bilgi yok. (2020 itibariyle, 59 numaralı otobüsün belli saatlerde okulun önünden geçeceği söyleniyor.)

Yakınlarına kadar gelen, 10-15 dk yürüme mesafesinde bırakan toplu ulaşım araçları ise şöyle;

1. Belediye otobüsü: 59-44 numaralı otobüslerle 112 Acil Durağı’nda indiğiniz takdirde, Selçuklu Fen Lisesi’ne 10-15 dk yürüyerek ulaşabilirsiniz.
  2. Dolmuş: Kampüs ve Sancak dolmuşlarını kullanarak, en yakın dolmuş durağında indiğinizde 15 dk yürüme mesafesinde olacaksınız.
  3. Tramvay: Fırat Caddesi durağında indikten sonra, 15 dk yürüyerek okula ulaşabilirsiniz.

Yürüyerek mesafe çok uzak değil aslında evet ama özellikle kışın, havanın soğukluğunu göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

Kardeşimin ulaşımı için servis kullanıyoruz. Okula yaklaşık 9-10 km uzaklıkta oturuyoruz, bunun için ödediğimiz aylık ücret, 190 TL.

2019-2020 eğitim öğretim yılında ne kadar olacağını bilmiyoruz ama çok fazla bir artış olacağını düşünmüyoruz şimdilik.

Konaklama

Şehir dışından gelen öğrenciler için, okulun tam karşısında bir pansiyon var. Devlet Yatılı ve Bursluluk Sınavı’nı kazanan öğrenciler buradan ücretsiz yararlanabiliyorlar.

Selçuklu Fen Lisesi Pansiyon

Öğle yemeği ve akşam yemeği olmak üzere yemekhaneden faydalanıyorlar. Pansiyonun hemen okulun içinde olması, derslere zamanında gelmelerine olanak sağlıyor. Sadece hafta sonu veli izniyle dışarı çıkabilen öğrenciler bence fazlasıyla ders çalışma imkanı bulabiliyorlardır.

(Anadolu Lisesi mezunu biri olarak, üniversite sınavına hazırlanırken sessiz ortam bulabilmenin ne kadar zor olduğunu çok iyi hatırlıyorum.)

Yemekhane Menüleri ve Öğle Araları

Hepimiz biliyoruz ki bir öğrencinin en sevdiği saatlerden biri, yoğun ders saatlerinden sonra karnını doyuracağı ve arkadaşlarıyla sohbet edebileceği öğle arası saati. Kardeşimden aldığım bilgilere göre, yemekler gayet lezzetli ve doyurucu. Bazı akşamlar, gelip bize yarın şu yemek var dediği oluyor 🙂

Selçuklu Fen Lisesi yemekhanesinde, 4 çeşit yemek için ödediğimiz aylık fiyat: 130 TL

Girişler parmak izi ile yapılıyor. Okula kayıt yapıldıktan sonra, her öğrencinin parmak izi bilgisi alınıyor ve girişler bu sayede yapılıyor. Fazlasıyla teknolojik bir okul olduğundan hiç şüphemiz yok 🙂

Selçuklu Fen Lisesi Yemekhanesi

Örnek yemek menüsü için linke tıklayabilirsiniz.

Eğitim ve Sosyal Faaliyetler

Eğitim konusunda hem öğretmenlerden hem okuldan memnun olduğumuzu söylemek istiyorum. Her toplantıda öğretmenlerin her öğrenci hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olması, her birini tanıması ve bize ne konuda nasıl ilerlememiz gerektiğini anlatmaları gerçekten çok ilgili olduklarını gösteriyor.

Sosyal etkinlikler konusunda da fazlasıyla aktif bir okul. Spor, bilişim ve bilim konusunda sıklıkla gerçekleşen etkinlikler, öğrencilerin kendilerini geliştirmesine yardımcı oluyor.

Selçuklu Fen Lisesi Hakkındaki Düşüncelerimiz

Tercih dönemindeki kafa karışıklığından sonra, 1 sene boyunca gerçekten memnun kaldığımız bir okul. Üniversite sınavına kadar bu şekilde eğitim alarak, istediği bölümü kazanacak birçok öğrencisi olacağına da inanıyoruz.

Aklınıza takılan soruları ve merak ettiklerinizi her zaman sorabilirsiniz. Benim bu konuda anlatacaklarım şimdilik bu kadar 🙂

4 thoughts on “Selçuklu Fen Lisesi Eğitim, Ulaşım ve Konaklama Hakkında Ayrıntılı Bilgiler

• Haziran 18, 2020 tarihinde, saat 7:09 pm
    Permalink

Aynı ikilemde kalarak yazından cok etkilendim gercekten objektif bir yaklaşım cok tesekkürler yardımcı oldu emeğine saglık

• Haziran 18, 2020 tarihinde, saat 7:11 pm
    Permalink

Tesekkürler harika Bi yazı cok yardımcı oldu

• Ağustos 13, 2020 tarihinde, saat 5:25 am
    Permalink

Merhabalar ben de bu ikili arasındayım aslında şöyle ben meram anadolu lisesini kazandım ama 1.nakillerde benim selçuklu fene gitme şansım biraz yüksek ama ben istemiyorum çünkü maarifi çok istiyorum ama ailem fen lisesi olsun diyor çok ikilemde kaldık 2 gün içinde karar vermemiz gerekiyor yazınız çok hoşuma gitti. Teşekkür ederiz. Kardeşiniz keşke maarife gitseydim şeklinde hiç pişmanlık yaşamış mı acaba?

• Ağustos 19, 2020 tarihinde, saat 12:50 pm
      Permalink

Merhabalar, Meram Anadolu konusunda biz de çok kararsız kaldık ama şu an için bir pişmanlık yaşamadık. Fen Lisesi olmasının yanı sıra, okulun eğitiminden de gayet memnunuz. İki lisede de pişmanlık yaşamayacağını düşünüyorum 🙂